środa, 5 listopada 2014

Sernik na spodzie z herbatników.



Ostatnio w moim zaciszu kuchennym przygotowałam dla moich domowników przepyszne ciasto, mowa oczywiście o pysznym i nieco wilgotnym serniku, który został wykonany bez zbędnych nakładów pracy i czasu spędzonego w kuchni :-)
Tak, tak !!!
Otóż to ciasto jest bardzo szybkie i przyjemne w wykonaniu.
Być może większość zasług i plusów przypada temu że spód ciasta jest wykonany z herbatników połączonych z masłem, dzięki temu nie tracimy naszego cennego czasu a ciasto i tak smakuje wyśmienicie.
Więc serdecznie zachęcam Was do zrobienia i wypróbowania tego przepisu.



Do przygotowania spodu potrzebujemy:

220 g herbatników (tu wybór należy do Was, mogą to być ciastka maślane, kakaowe, pełnoziarniste itp.)

100 g masła lub margaryny

By dobrze przygotować spód, trzeba dobrze rozgnieść herbatniki na drobny pył (np. możesz je włożyć do foliowej torebki i zmiażdżyć wałkiem do ciasta, ewentualnie można je rozgnieść za pomocą drewnianego tłuczka do ziemniaków)
W rondelku rozpuść masło, dodaj pokruszone herbatniki i dokładnie wymieszaj. Taką jeszcze ciepłą masą, wyłóż dno tortownicy (26 cm) , wyrównaj powierzchnię używając do tego łyżki, wystudź i wstaw do lodówki.



Do przygotowania masy serowej potrzebujemy:

1 kg mielonego twarogu

3 łyżki mąki pszennej

1 szklanka cukru

4 całe jajka

W misce miksujemy twaróg z 3 łyżkami mąki pszennej ( na niskich obrotach), następnie dodajemy cukier i jajka i miksujemy by powstała jednolita masa serowa.
Tak przygotowaną masę przekładamy do tortownic i wstawiamy na około godzinę do nagrzanego pieca na 185 stopni.

Po upieczeniu czekamy aż ciasto wystygnie i możemy zabrać się do zrobienia polewy.
Ponieważ ja chciałam mieć lekko lejącą się polewę, zrobiłam ją tak:
pokruszyłam na kostki całą tabliczkę czekolady mlecznej i rozpuściłam ją z 3 łyżkami wody.
Tak przygotowaną polewą posmaruj masę serową.

Jeśli chcesz mieć polewę z prawdziwego zdarzenia, zrób tak:
rozpuść 2 czekolady w kąpieli wodnej i dodaj do nich około 40 g rozpuszczonego masła.

Życzę smacznego !!!



3 komentarze:

  1. Też korzystam z takiego spodu tyle, że do innego ciasta. Jest naprawdę szybki i łatwy w wykonaniu. Ciasto wygląda zachęcająco. W najbliższym czasie wypróbuję...
    Tymczasem zapraszam do szukania inspiracji na http://mamaugotuje.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robię podobny spód, ale margarynę zastępuję białkiem:) Wesołych Świąt!:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowicie wygląda ten serniczek.

    OdpowiedzUsuń