piątek, 29 sierpnia 2014

Sałatka z brokułem, serem feta, sosem czosnkowym i migdałami.


Sałatka z brokułem, serem feta, sosem czosnkowym i migdałami
Ostatnio miałam przyjemność posmakować brokuła z dodatkami  innymi niż zazwyczaj, od pierwszej chwili, brokuł podany w takiej postaci zaskarbił sobie moje uznanie, moje kubki smakowe rozkoszowały się nieziemskim połączeniem smaków.
Naprawdę sałatka z brokuła jest rewelacyjna i zachęcam do wypróbowania.

Składniki:

1 duży brokuł
1 opakowanie sera typu feta
1 małe opakowanie płatków migdałów
5 ząbków czosnku
3 łyżki majonezu
5 łyżek jogurtu naturalnego
sok z połowy małej cytryny
odrobina cukru, soli i pieprzu

Przygotowanie:

Podzielonego na części brokuła należy ugotować tak by nie był zbyt miękki, warto pamiętać by do wody do ugotowania brokuła oprócz soli dodać łyżeczkę cukru.
Płatki migdałów należy podsmażyć na patelni z odrobiną oleju i soli, tak by lekko się zarumieniły.
By zrobić sos czosnkowy:
czosnek trzeba przecisnąć przez praskę, bądź pokroić na drobno, do niego dodajemy 3 łyżki majonezu, 5 łyżek jogurtu nat., sok z cytryny i doprawiamy do smaku odrobiną cukru, pieprzu i soli.

Letniego brokuła układamy w głębokim naczyniu, na niego kładziemy pokrojony w kostkę ser feta, zalewamy to sosem czosnkowym a na sam wierzch nakładamy płatki migdałów, bardzo ważne nie mieszamy składników, jest to sałatka tzw. warstwowa.

Tak wykonana sałatka jest gotowa do podania, życzę smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz